W trakcie obrad uzgodniono wykaz 64 projektów, które będą uprawnione do składania wniosków o dofinansowanie w ramach poddziałań: Niskoemisyjny transport miejski – SPR (4.5.2), Infrastruktura dla obsługi podróżnych – SPR (7.2.4), Obniżenie poziomu niskiej emisji – SPR (4.4.2), Obniżenie poziomu niskiej emisji (paliwa stałe) – SPR (4.4.3).
Nie obyło się bez drobnych zmian. Forum Małopolski Zachodniej przyjęło rezygnację Gminy Miasta Oświęcim z dofinansowania projektu budowy węzła przesiadkowego typu Park&Ride na terenach przykolejowych w Oświęcimiu (poddziałanie 4.5.2). Natomiast dwie gminy, Zator i Miasto Oświęcim, obniżyły wnioskowane dofinansowanie dla swoich projektów, związanych z infrastrukturą dla obsługi podróżnych.
Dzięki wsparciu z Regionalnego Programu Operacyjnego WM na lata 2014-2020, poszczególne gminy subregionu Małopolski Zachodniej zyskają przede wszystkim na poprawie warunków ekologicznych dla swoich mieszkańców. Ci, będą mogli nie tylko wymienić stare i niesprawne kotły na nowoczesne źródła ciepła, ale również skorzystać z niskoemisyjnego transportu publicznego w swoich miejscowościach. Dodatkowo w wielu gminach powstaną systemy przesiadkowe typu Parkuj i Jedź, a stare dworce kolejowe zostaną przebudowane i przystosowane do nowych funkcji.
W spotkaniu Forum Subregionalnego w Zakrzowie wzięli udział: dyrektor Departamentu Zarządzania Programami Operacyjnymi UMWM Jakub Szymański, wójt Gminy Stryszów Jan Wacławski, radni WM: Jacek Soska, Rafał Stuglik, Marcin Cockiewicz, Filip Kaczyński oraz przedstawiciele samorządów powiatowych i gminnych, przedstawiciele przedsiębiorców, organizacji gospodarczych i społecznych oraz instytucji naukowych.