​Pierwsza pomoc dla przedsiębiorców

08.02.2019
Zauważyłeś pierwsze oznaki kryzysu w swojej firmie? Zgłoś się do projektu Early Warning Poland i uzyskaj fachowe wsparcie

Spotkanie dla przedsiębiorcow.jpg

Poznaj korzyści 

W ramach projektu Early Warning Poland została stworzona sieć konsultantów i mentorów. Konsultanci będą odpowiedzialni za przeprowadzenie wstępnej diagnozy firmy i skierowanie przedsiębiorcy do dalszej pracy z mentorem lub, w trudniejszych sytuacjach, do doradcy restrukturyzacyjnego. Rolę mentora pełnią doświadczeni przedsiębiorcy, którzy sami w przeszłości przeżywali trudności, prowadząc własne firmy, i którzy są skłonni, pro publico bono, podzielić się swoimi doświadczeniami. Mentor jest dla przedsiębiorcy wsparciem w przezwyciężaniu kryzysu i wypracowywaniu strategii naprawczej, motywuje go do działania i towarzyszy w zmianie.

O projekcie 

Projekt Early Warning Poland realizowany jest przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości oraz Fundację Firmy Rodzinne. Obie organizacje ściśle ze sobą współpracują przez cały okres trwania projektu. PARP odpowiada za pracę konsultantów oraz współpracuje z doradcami restrukturyzacyjnymi. Zadaniem FFR jest zorganizowanie sieci mentorów oraz stworzenie im jak najlepszych warunków działania, między innymi poprzez organizowanie szkoleń i wymiany doświadczeń.

Gdzie szukać informacji?   

Wszelkich informacji na temat projektu udzielają członkowie zespołu EW Poland. W tym celu uruchomiona została infolinia +48 664 316 709 oraz adres ewe@parp.gov.pl .

Nie tylko w Polsce 

Niewypłacalność przedsiębiorstw stanowi istotny problem we wszystkich krajach Unii Europejskiej. Każdego roku ponad 200 tysięcy przedsiębiorstw staje w obliczu bankructwa. W wyniku tego zjawiska pracę traci ok. 1,7 mln osób. Wiele z tych firm można by uratować, gdyby w porę zauważyły swoje problemy i podjęły działania, by je rozwiązać. Celem projektu Early Warning Europe jest udzielanie pomocy firmom i przedsiębiorcom przeżywającym trudności i sytuacje kryzysowe. Trudne sytuacje, porażki, kryzysy są nieodłącznym elementem każdego biznesu, a przeżyte trudności stanowią ważną część tożsamości każdego przedsiębiorcy. Trzeba umieć sobie z nimi radzić. Porażka może być cennym, choć trudnym doświadczeniem. Ważne jest, aby prowadzący biznes byli świadomi, że wczesne zdiagnozowanie problemu i podjęcie odpowiednich działań może zapobiec poważnym konsekwencjom w przyszłości, w tym, w skrajnych przypadkach, upadłości firmy.