Fundusze Europejskie są dobre, bo… Poznaj bohaterów Funduszy Europejskich w Małopolsce

07.05.2018
„Fundusze Europejskie są dobre” to hasło majowej kampanii wizerunkowej w ramach działań promujących Regionalny Program Operacyjny Województwa Małopolskiego.

OOH_kampania_1.png

Nasi bohaterowie

Bohaterami kampanii są mieszkańcy Małopolski, którzy wzięli udział w projektach finansowanych ze środków UE. Powrót do pracy, założenie własnej firmy czy praktyczna nauka zawodu – Fundusze Europejskie to szansa na realizację życiowych i zawodowych planów.

Tę szanse wykorzystała Pani Sabina z Tuchowa, która dzięki udziałowi w  projekcie Bobolandia II mogła spokojnie wrócić do pracy po urlopie macierzyńskim. W czasie gdy Pani Sabina pracuje, jej synek jest pod dobrą opieką w żłobku św. Józefa w Tuchowie.

Powrót do pracy po urlopie macierzyńskim lub wychowawczym może być dużym wyzwaniem. Rodzice są postawieni przed wyzwaniem zapewnienia dziecku opieki. Właśnie dlatego mamy, w powrocie do pracy, mogą liczyć na wsparcie z Funduszy Europejskich. Korzystają również żłobki i przedszkola, w których dofinansowane są nowe miejsca. Takim przykładem jest Integracyjny żłobek Terefere z Krakowa który troszczy się o najmłodszych w czasie gdy ich rodzice pracują.

OOH_kampania_6.png

Życiową pasją Daniela z Krakowa jest fotografia. W ramach projektu Dobry Czas na Biznes założył firmę, kupił sprzęt i teraz łączy pracę z pasją.

OOH_kampania_2.png

„Zaprojektuj Sukces! to tytuł jednego z projektów aktywizacji zawodowej mieszkanek Małopolski Zachodniej. Wyzwanie podjęła Pani Anita z Libiąża, która wzięła udział w stażu krawieckim i teraz  projektuje nie tylko swoją karierę zawodowa, ale także szyje ubrania.

OOH_kampania_3.png

Willa Koliba – pierwszy dom w stylu zakopiańskim wybudowany według projektu Stanisława Witkiewicza – dla wielu wymarzone miejsce pracy. Pani Joanna dzięki udziałowi w projekcie „Nowe możliwości – aktywizacja osób bezrobotnych w wieku powyżej 50 roku życia” właśnie tu znalazła zatrudnienie.

OOH_kampania_4.png

Pani Joanna jest logopedą. Udział w projekcie „Aktywizacja osób w wieku 30 lat i więcej pozostających bez pracy w Nowym Sączu” pozwolił jej zrealizować marzenia o własnym gabinecie. Dziś w "Logostacyjce" pomaga najmłodszym mówić.

OOH_kampania_5.png

Co chcemy przekazać?

Udział w projektach dofinansowanych z funduszy europejskich zmienia życie konkretnych Małopolan, pomaga im realizować cele i marzenia.

Celem kampanii jest budowanie wśród mieszkańców świadomości, iż Fundusze Europejskie to środki dostępne i przejrzyste, które pozytywnie wpływają na rozwój województwa oraz jego mieszkańców. Pokazanie efektów wykorzystania FE, liderów zmian oraz perspektywy indywidualnych korzyści motywuje do działania.

Kampania przyciągająca uwagę w stronę Funduszy, tego co się dzięki nim stało ale też przyciągająca do spotkań ze specjalistami, którzy mogą pomóc w sięgnięciu po środku unijne.

Naszym celem jest dotarcie do przedstawicieli poszczególnych grup odbiorców i zainspirowanie do sięgania po dotacje, rozwijali się dzięki nim, stawali się w swoim otoczeniu liderami zmian. Te inspiracje maja stanowić przykłady innych ludzi, projektów, które dzięki wsparciu FE mogą stać się udziałem także tych sceptycznie nastawionych, którzy jeszcze nie wykorzystali swojej szansy.

Gdzie będzie można ich zobaczyć?

Kampania realizowana będzie w maju. Akcja obejmuje outdoor, prasę, Internet. Na terenie Krakowa i okolic zostanie wykorzystanych 40 billboardów, 50 citylightów, w Małopolsce będzie ona widoczna na 40 billboardach i kilkuset plakatach. Sylwetki naszych bohaterów pojawia się również w prasie, Internecie oraz na stronach internetowych FE oraz profilu FB. Wspierająco prowadzone będą działania PR.